Met Kerio in de Cloud kunt u optimaal gebruik kunt maken van Kerio producten zonder de zorgen over onderhoud en beheer. Een geldige licentie met volledige functionaliteit is inbegrepen.

Wat is Kerio Connect of Operator?

Whitepaper Kerio Connect

Whitepaper Kerio Operator

Gebruikers tellen

Een gebruiker is iedereen met een inlognaam en wachtwoord. Ongeacht of deze actief is. Het hoogste aantal gebruikers dat bestaan heeft in een maand wordt geteld.
Voorbeelden:

  • Stel u maakt 10 gebruikers aan, daarna verwijdert u er 5 en maakt er weer 6 aan, dan worden er 11 gebruikers geteld.
  • Stel u maakt 10 gebruikers aan, vervolgens nog eens 5. Later verwijdert u 6 gebruikers, dan worden er 15 gebruikers geteld.

10% Combinatie korting

Voor het aantal gebruikers dat Kerio Operator én Kerio Connect gebruikt krijgt u 10% korting. Het maakt dan niet uit welke gebruikers dat zijn. Het gaat puur om de aantallen. Dus hebt u 5 Kerio Operator gebruikers en 15 Kerio Connect gebruikers, dan krijgt u voor 5 gebruikers 10% korting.

Beheer

U krijgt volledige administrator toegang. Er zijn geen limieten ingesteld in het beheergedeelte. U kunt Kerio dus net zo gebruiken alsof u het op een eigen server heeft draaien met één groot verschil: Heel veel hoeft u niet te doen.
U hoeft:

  • Geen back-ups te maken
  • Geen OS-en te updaten
  • Geen geheugenuitbreiding te regelen
  • Geen processorkracht uit te breiden
  • Geen schijven uit te breiden of op te schalen
  • Geen updates van Kerio te installeren
  • Geen licenties aan te schaffen
  • Geen IP-adressen te regelen
  • Geen server met internettoegang te regelen
  • Geen certificaat te installeren wanneer u die meebesteld
  • Niet wakker te liggen of uw server het wel doet
  • Geen fallbackserver te regelen

Opslag

Alleen bij Kerio Connect wordt opslag geteld.

Voor iedere gebruiker krijgt u 1 Gbyte opslag gemiddeld. Hebt u bijvoorbeeld 10 gebruikers, dan is 10 Gbyte ruimte inbegrepen vrij te gebruiken over alle gebruikers.

De opslagruimte binnen uw Kerio Connect server is onbeperkt. Uw schijf raakt dus nooit vol. Hebt u 100 gebruikers die ieder 3 Gbyte nodig hebben? Geen probleem.  Dat wordt verrekend volgens de onderstaande staffel:

Gbyte Per Gbyte / maand
0 tot 20
20 tot 50
50 tot 100
100 tot 500
500 tot 1000
1000 en meer 
€ 1,50
€ 1.25
€ 0,99
€ 0,80
€ 0,76
op aanvraag

 

Back-ups

Wij maken dagelijks tussen 0:00 en 6:00 een back-up van uw hele omgeving. De retentie van de back-up is 1 maand.

Monitoring

Iedere Kerio server is 24x7 gemonitord op beschikbaarheid. Wanneer uw omgeving niet of niet snel genoeg reageert om wat voor een reden dan ook, dan wordt onze monitoring getriggert en ondernemen wij actie om te zorgen dat uw server weer goed gaat functioneren.

Fallback server

Wij gaan er vanuit dat alles een keer stuk gaat. Mocht uw Connect mailserver niet bereikbaar zijn, dan neemt onze fallback mailserver de mailtjes aan die voor uw server bestemd zijn. Wanneer uw server weer beschikbaar is wordt alle mail alsnog afgeleverd. Mensen die u gemaild hebben krijgen dus geen foutmeldingen dat uw server niet bereikbaar is én u mist geen enkel mailtje.

Support

De ondersteuning tijdens kantoortijden is gratis voor de beheerder van Kerio. Wij verwachten dat u de eindgebruiker ondersteunt. Wanneer u bij een eindgebruiker tegen een onoplosbaar probleem loopt, ondersteunen wij u bij het oplossen van dat probleem.

Facturatie

U betaalt achteraf per maand het hoogste aantal gebruikers dat bestaan heeft in die maand en de overschrijding van de inbegrepen storage. Hebt u bijvoorbeeld 10 gebruikers die gezamenlijk 12 Gbyte Connect storage gebruiken, dan betaalt u 10 x de prijs voor een gebruiker plus voor 2 Gbyte overschrijding (er is immers 10 Gbyte inbegrepen).
In tegenstelling tot wanneer u een licentie zou kopen, mag u bij Kerio in de Cloud wel naar beneden schalen. U betaalt alleen het daadwerkelijk aantal gebruikers.
De betaaltermijn is 21 dagen. U kunt betalen met iDeal, zelf overboeken en automatische incasso.

Telefoonnummer

Er is standaard geen SIP account (trunk) meegeleverd of ingesteld. U bent vrij om SIP trunks af te nemen bij uw eigen telecomprovider maar wij kunnen het ook voor u regelen via onze vaste telecompartner. U vult het aanvraagformulier in en wij stellen het nummer in op uw Kerio Operator. Dan leveren wij een werkende centrale op. Uiteraard kost het aanvragen of porteren van een nummer tijd. U krijgt uw centrale dus wel direct en kunt dus uw netwerk en toestellen configureren maar kunt natuurlijk pas bellen en gebeld worden nadat het nummer actief is.

Contractduur

Die is één maand. Opzeggen dient een maand vooraf te gebeuren en doet u als volgt:

  1. Ruim alle gebruikers op (behalve de beheerder)
  2. Laat ons via info@tuxis.nl weten dat aan het einde van de volgende maand de server opgeruimd kan worden. Geef daarbij duidelijk de naam van de server door zoals op de factuur staat ([iets].saas.tuxis.net).

Vragen

Hebt u nog een vraag? Stelt u deze gerust!
Stel uw vraag of Bestel

Kies uw Kerio Cloud

Met Kerio in de Cloud uw eigen dedicated Kerio Connect en Kerio Operator omgeving vandaag nog gebruiksklaar vanuit onze Kerio Cloud. Geen beperkingen of limieten en wij zorgen voor de back-ups, beschikbaarheid en capaciteit. Deze cloud versie van Kerio is voorzien van advanced anti-virus, advanced anti-SPAM, Exchange Active Sync en -email archivering. Bekijk hierboven de prijzen en bestel direct.



bestanden in de cloud
Partner
 
 
LiveZilla Live Chat Software